Asiakaspalvelu Yrityspalvelut Kaleva Oy
Asiakastuki
Oma Kaleva
Facebook Twitter Instagram

Usein kysyttyä

Avaa kaikki kysymykset


Kaleva paperilehti

Kaleva on Pohjois-Suomen suurin ja Suomen neljänneksi suurin seitsenpäiväinen sanomalehti. Kalevan päätoimitus sijaitsee Oulussa.

En saanut aamulla lehteä, mitä teen?

Jakelutilanteen voi tarkastaa osoitteesta www.kaleva.fi/jakelu. Soita heti aamulla jakelupäivystykseen, oman alueesi yhteystiedot löydät tältä sivulta kohdasta jakeluasiat.

Miten teen osoitteenmuutoksen?

Voit tehdä tilapäisen osoitteenmuutoksen tai vaihtaa tilauksen tilapäisesti näköislehteen Oma Kalevan kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 08 5377610.

Voinko keskeyttää tilauksen loman ajaksi?

Kestotilaaja voi keskeyttää tilapäisesti painetun Kalevan jakelun. Muutoksen voi tehdä netissä Oma Kalevassa, tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 08 5377610, tai sähköpostilla tilaajapalvelu@kaleva.fi.

Miten jatkan määräaikaistilaustani?

Määräaikaisen tilauksen jatkaminen käy kätevästi joko soittamalla asiakaspalveluumme ma-pe kello 9-16 08 5377610 tai netissä täällä. Jos olet saanut tarjouksen, niin tarjoustunnuksen perusteella voit tehdä tilauksen netissä tarjouksessa ilmoitetussa osoitteessa.

Mikä on Oma Kaleva?

Oma Kaleva on netissä toimiva palvelu, jossa voi mm. tarkistaa tilaustietoja, muokata yhteystietoja ja maksaa avoimen laskun. Oma Kalevaan kirjaudut sisään asiakasnumerollasi ja postinumerollasi. Asiakasnumerosi löydät esimerkiksi kestotilaajan etukortista tai tilauslaskustasi.

Miten perun tilaukseni?

Kalevan tilauksen peruuttaminen tapahtuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun 08 5377610 tai sähköpostilla tilaajapalvelu@kaleva.fi. Näin siksi, että asiakkaalle voi jäädä sisään maksettua tilausaikaa, tai vastaavasti erääntyneitä laskuja.

Mistä löydän tilausehdot?

Tilausehdot voi lukea tästä linkistä.

Mistä löydän rekisteriselosteen?

Voit lukea rekisteriselosteen tästä linkistä.


eKaleva-näköislehtisovellus

eKaleva-näköislehtisovellus on uudistettu ja sieltä löytyvät Kalevan näköislehdet Kaleva, Kale! ja Koti-Kaleva, Kalevan teemaliitteet sekä aikakauslehtien näytenumeroita. eKaleva toimii tabletilla ja muilla mobiililaitteilla (Android ja iOs laitteet) sekä tietokoneen selaimella. Kalevan näköislehti on päivän lehti digitaalisessa muodossa. Näköislehdessä on luettavissa lehden koko sisältö juttuineen, kuvineen ja ilmoituksineen, myös liitteet ovat luettavissa.

Miten luen eKalevaa?

eKalevan lukemisessa luovutaan tilauskoodeista. Uuteen eKalevaan kirjaudutaan Kaleva-tilillä ja maksullista sisältöä pääsee lukemaan, kun tiliin on liitetty Kalevan tilaus (asiakasnumero ja postinumero). Samaa käyttäjätiliä käytetään kaikilla laitteilla - niin selaimella kuin mobiililaitteillakin.

Tietokone tai windows tablet (Internet-selain)
• Avaa ekaleva.fi
• Klikkaa haluamaasi lehteä
• Luo Kaleva-tili tai kirjaudu Kaleva-tilillesi:
- mikäli et ole vielä niin tehnyt, kytke Kalevan asiakasnumero ja postinumero Kaleva-tiliisi
- asiakasnumeron löydät kestotilaajan kumppanikortista, tilauslaskusta tai voit tilata sen sähköpostitse tilausjärjestelmässämme olevaan sähköpostiosoitteeseesi

Kun olet kerran luonut tilin ja kirjautunut sille sisään, pääset lukemaan lehteä eKalevan arkiston kautta automaattisesti ilman uutta kirjautumista.

Mobiililaitteet (Sovellus)
eKaleva-soveluksella näköislehden lukeminen Kalevan tilaajana onnistuu kirjautumalla sovellukseen Kaleva-tililläsi. Jos et ole vielä luonut Kaleva-tiliä, voit luoda sen sovelluksen kirjautumisnäkymästä.

Kalevan tilaajana aina käytössäsi on koko näköislehden lehtiarkisto.

Jos teet tilauksen sovelluksen kautta Google Play tai iTunes -tilauksena (ns. in-app -osto), pääset lukemaan tilauksesi jälkeen julkaistut lehdet, mutta et arkiston lehtiä.

Mikä on Kaleva-tili?

Kaleva-tili on käyttäjätunnus, jolla pääset hyödyntämään Kalevan digitaalisia palveluita. Tili on ilmainen, ja sen voi luoda osoitteen kirjaudu.kaleva.fi kautta. Kaleva-tilille voi kirjautua myös Facebook-tunnusta käyttäen.

Kaleva-tilin avulla pääset kirjautumaan mm. seuraaviin Kalevan palveluihin:
• eKaleva - Kalevan näköislehdet niin selaimessa kuin mobiililaitteillakin
• Kaleva-tilillä pääsee lukemaan veloituksetta kaupunkilehti Kalea!
• Kaleva.fi - omalla nimimerkillä kommentointi juttutuvassa, uutisjutuissa, Kalevan blogeissa jne., aiheiden seuraaminen
• Oma Kaleva - oman tilauksen hallinta; esimerkiksi jakelunkeskeytykset ja osoitteenmuutokset
• Kaleva.fi -mobiilisovellus - kommentoi ja seuraa samoja aiheita kuin selaimellakin

Kaleva-tilin luominen vaatii toimivan sähköpostiosoitteen. Osoitteen ei tarvitse olla sama kuin Kalevan tilaukseen on kytketty.

Kirjauduin sisään sovellukseen Kaleva-tililläni, mutta lehdet eivät ole luettavissa?

Sulje sovellus ja avaa se uudelleen, jolloin tilauksesi tila tarkistetaan uudelleen. Tarkista myös, että olet kytkenyt Kaleva-tiliisi Kalevan asiakasnumerosi.

Mitä eroa on sovelluksen sisäisellä tilauksella ja Kalevan tilauksella?

Kalevan tilaajana sinulla on pääsy kaikkeen näköislehtisisältöön. Sovelluksen sisäinen tilaus oikeuttaa lukemaan lehdet tilaushetkestä eteenpäin, eli vanhoja, arkistoituja lehtiä ei voi silloin lukea.

Mitä tarkoittaa “Hae aiemmat ostot”?

Aiempien ostojen haku tarkistaa App Storesta tai Play Storesta aikaisemmat eKalevassa tekemäsi ostot, ja palauttaa ne luettavaksi.

Millä laitteilla eKaleva sovellus toimii?

eKaleva-sovellus toimii iOS ja Android -laitteilla. Tuetut käyttöjärjestelmäversiot ovat iOS 8.0 ja uudemmat sekä Android 4.1 ja uudemmat.

Millä selaimilla eKalevan selainversiota voi lukea?

eKalevan selainversio on HTML5-pohjainen ja se toimii kaikilla nykyaikaisilla selaimilla. Tuettuna ovat mm. seuraavat selainversiot:

• Firefox Windows- ja macOS-laitteilla (viimeisin versio)
• Chrome Windows- ja macOS-laitteilla (viimeisin versio)
• Internet Explorer 11+
• Microsoft Edge (viimeisin versio)
• Safari OS X 10.11 El Capitan -käyttöjärjestelmällä (tai uudempi)
• Safari iOS 9 -käyttöjärjestelmällä (tai uudempi)
• Chrome Android-käyttöjärjestelmillä (viimeisin versio)
• Internet Explorer Windows Phone 8.1-käyttöjärjestelmällä (tai uudempi)

Miten käytän eKalevan selainversiota?

eKalevan selainversiota voi käyttää joko hiirellä tai kosketusnäytöllä varustetulla laitteella pyyhkäisyelein.

Näköislehdestä näytetään kerralla joko yksi sivu tai koko aukeama selainikkunan leveydestä riippuen. Sivua tai aukeamaa voi vaihtaa joko ruudulla näkyviä nuolia klikkaamalla, sivua pyyhkäisemällä tai näppäimistön nuolinäppäimillä.

Näkymää voi suurentaa klikkaamalla sivua. Koko sivun tai aukeaman näkymään pääset klikkaamalla uudestaan. Zoomaustasoa voi säätää hiiren rullalla, kannettavan kosketuslevyllä tai näppäimistön + ja - -näppäimillä. Suurennettua sivua voi siirtää eri kohtiin joko hiirellä raahaten tai näppäimistön nuolinäppäimiä käyttäen.

Miten aloitan eKalevan käytön?

Käyttääksesi eKalevaa osoitteessa ekaleva.fi tai eKaleva sovelluksessa, tarvitset voimassaolevan Kalevan digitilauksen tai Kaleva-tilauksen, joka sisältää myös eKalevan käyttöoikeuden. Lisäksi tarvitset Android tai iOS -laitteilla erillisen eKaleva-sovelluksen. Lataa eKaleva Androidille Play-kaupasta tai iOS:lle App Storesta. eKalevaan kirjaudutaan aina Kaleva-tilillä. Muista kytkeä Kalevan asiakasnumerosi Kaleva-tiliisi!

Kalevan tilauksen voit tehdä tästä tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 08-5377610, ma-pe 9-16.

Miten ostan Kaleva Digi irtonumeron?

Irtonumeron voit ostaa eKaleva sovelluksesta Android tai iOS-laitteilla. Selaimella luettavan eKalevan lehdistä ei voi irtonumeroa tällä hetkellä ostaa.

Päivän lehti ei lataudu. Mitä teen?

Tarkista oman nettiyhteyden toimivuus. Jos yhteytesi on kunnossa eikä eKaleva toimi edelleenkään, soita Kalevan asiakaspalveluun 08 5377 610 (ma-pe 9-16).

Lehti ei aukea verkkoselaimeen

Kokeile seuraavia keinoja ongelman ratkaisemiseksi
• tyhjennä selaimen välimuisti, ohjeet esim. www.kanta.fi/valimuistin-tyhjentaminen

• poista ylimääräiset lisäosat käytöstä, ohjeet esim. https://fi-fi.facebook.com/help/331057463663666?helpref=faq_content

• kokeile eKalevan lukemista toisella selaimella
Google Chrome
Mozilla Firefox

Päivän näköislehdestä puuttuu sivuja

Näköislehden lataamisessa on voinut tapahtua virhe. Yritä poistaa ladattu lehti, sulkea sovellus ja ladata lehti sen jälkeen uudestaan.

Miten voin lukea eKalevaa ilman nettiyhteyttä?

Kun lehti on ladattu eKalevaan on se luettavissa vaikka nettiyhteys ei olisikaan käytössä. Lehden lataaminen vaati aina toimivan nettiyhteyden.

Miten poistan ladatut lehdet eKaleva-sovelluksesta?

eKaleva-sovellus tallentaa lukemasi lehdet laitteen muistiin. Voit poistaa niitä avaamalla Ladatut numerot -näkymän ja painamalla alareunan “Poista lehtiä” -nappia. Voit poistaa joko kaikki lehdet (“Valitse kaikki”, “Poista”) tai yksittäisiä lehtiä.

Minulla on voimassa oleva Kalevan digitilaus. Miksi en pääse lukemaan lehteä verkkoselaimella?

Tarkista aluksi tilauksen voimassaolo OmaKalevasta osoitteesta www.kaleva.fi/omakaleva . Tarkista myös, että asiakasnumerosi on kytketty oikein Kaleva-tiliisi. Voit tarkistaa sen osoitteesta https://kirjaudu.kaleva.fi/profiili/ kirjautumalla sisään Kaleva-tiliisi. Varmista myös, että kirjaudut eKalevaan samalla sähköpostiosoitteella tai Facebook-tunnuksella.

Mistä löydän asiakasnumeroni?

Asiakasnumeron löydät tilauslaskultasi tai Kalevan kestotilaajan kumppanikortista. Mikäli olet unohtanut asiakasnumerosi, soita Kalevan asiakaspalveluun 08-5377 610 (ma-pe 9-16).

Mistä löydän tilausehdot?

Tilausehdot voi lukea tästä linkistä.

Mistä löydän rekisteriselosteen?

Voit lukea rekisteriselosteen tästä linkistä.


Kaleva.fi

www.kaleva.fi on ilmainen verkkolehti, jonka uutiset päivittyvät ympäri vuorokauden. Verkkolehden uutisia, kuvagallerioita ja keskusteluja voi kommentoida, seurata tai jakaa kavereille.

Kaleva.fi
mobiilisovellus

Kaleva.fi:n sisällöt löytyvät nyt entistä kätevämmin älypuhelimella ja tabletilla. Mobiilisovellus on Android- ja Applen iOS-laitteille. Windows-puhelimiin sovellusta ei ole saatavilla. Mobiilisovellus sisältää kaiken Kaleva.fi:n sisällön; tuoreimmat uutiset ja puheenaiheet sekä lukijakuvat, Juttutuvan, sarjakuvat ja pääkirjoituksen. Kaleva.fi:n suosituimmat sisällöt löytyvät helposti sovelluksen alapalkista tai vasemmalta löytyvästä sivuvalikosta.

Miksi Kaleva.fi ei toimi selaimellani?

Erilaisia selaimia ja selainversioita löytyy paljon. Varmimmin ja parhaiten Kaleva.fi toimii selainohjelmien uudemmilla versioilla. Selaimen päivittäminen tuoreeseen versioon on suositeltavaa myös oman tietoturvasi kannalta. Selaimesi versionumeron voit tarkistaa Ohje-valikon (Help) Tietoja-kohdasta (About...). Kaleva.fi tukee seuraavia selaimia: Microsoft Internet Explorer uudempi kuin 8, Google Chrome, Firefox 3.5 tai uudempi, Safari.

Miten voin antaa juttuvinkkejä?

Juttuvinkkejä voi lähettää 13222-palvelun kautta tai lähettämällä sähköpostia toimitukselle. Kalevan toimitusosastojen ja toimittajien sähköpostiosoitteet löytyvät Kaleva.fistä yhteystiedot-sivulta.

Mitä uutisaiheiden seuraaminen tarkoittaa?

Nyt sinun on mahdollista seurata Kalevan uutisaiheita ja löytää kiinnostavimmat sisällöt entistä helpommin. Voit aloittaa ja lopettaa seuraamisen nopeasti yhdellä klikkauksella. Kirjaudu sisään ja ota palvelu käyttöösi klikkaamalla tätä linkkiä.

Haluaisin poistaa nimimerkkini ja Kaleva-tilini. Mitä teen?

Poistaaksesi nimimerkkisi ja omat tietosi palvelusta sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluun p. 08 5377 610

Mikä on Kaleva.fi -mobiilisovellus?

Kaleva.fi –mobiilisovellus kertoo Oulun ja lähiseudun kiinnostavimmat uutiset suoraan puhelimeesi. Löydät sovelluksesta kaikki samat sisällöt kuin Kaleva.fi -verkkolehdestä.

Missä laitteissa Kaleva.fi -mobiilisovellus toimii?

Kaleva.fi -mobiilisovellus on saatavilla sekä Android- että iOS-käyttöjärjestelmille ja se on ladattavissa Google Play:sta ja App Storesta. Sovellus toimii sekä puhelimilla että tablet-laitteilla.

Tarvitseeko minun luoda omat tunnukset App Storeen tai Google Play -kauppaan, jotta voin käyttää Kaleva.fi -mobiilisovellusta?

Jotta voisit ladata kaupastasi mitä tahansa applikaatioita, sinun täytyy olla rekisteröitynyt kaupan käyttäjäksi.

Kuinka otan Kaleva.fi mobiilisovelluksen käyttöön?

Mitä Kaleva.fi -mobiilisovelluksen käyttö maksaa?

Sovelluksen lataamisesta ja käytöstä voi tulla operaattorikohtaista tietoliikennemaksua.

Miksi kannattaa rekisteröityä käyttäjäksi?

Rekisteröityminen ei ole pakollista, mutta rekisteröitymällä ja kirjautumalla voit kommentoida omalla nimimerkillä juttutuvassa ja uutisissa. Voit myös helposti seurata itseä kiinnostavia uutisaiheita.

Miten voin rekisteröityä käyttäjäksi?

Kaleva.fi-käyttäjäksi voit rekisteröityä avaamalla sovellusvalikon vasemman ylänurkan kuvakkeesta, ja valitsemalla “Kirjaudu”. Rekisteröityminen onnistuu myös oikean ylänurkan kuvaketta klikkaamalla.

Jos olet jo rekisteröitynyt Kaleva.fi-verkkosivujen käyttäjäksi, voit kirjautua samalla.

Miten ilmoitukset toimivat?

Kaleva-tilin käyttäjänä voit seurata sinua kiinnostavia aiheita. Kun seuraamaasi aiheeseen tulee uutta luettavaa, saat siitä ilmoituksen sovelluksen Ilmoitukset-välilehdelle.

Mihin sovellus käyttää paikkatietoa?

Sovellus tulee hyödyntämään paikkatietoa mm. sinua lähellä olevista tapahtumista tiedottamiseen.

Miten kytken push-notifikaatiot pois päältä?

Mikäli et halua vastaanottaa sovelluksen push-notifikaatioita (push-ilmoituksia), voit kytkeä ne pois käytöstä seuraavasti:
1.Avaa sovelluksen valikko ja valitse Sovellus-kohdan alta “Asetukset”
2.Muuta valintaa kohdassa “sovelluksen push-ilmoitukset” (iOS-laitteet) TAI muuta valintaa kohdassa “salli push-ilmoitukset” (Android-laitteet)

Push-notifikaatioiden kytkeminen takaisin päälle tapahtuu yllä olevia ohjeita seuraten.

iOS-laitteilla push-notifikaatiot ovat lisäksi kytkettävissä laitteen asetusten kautta ilmoitukset-valikon alla.

Miten lopetan Kaleva.fi-mobiilisovelluksen käytön?

Jos jostain syystä haluat lopettaa käytön kokonaan, voit poistaa ohjelman mobiililaitteestasi sen omien ohjeiden mukaisesti.

Miksi sovellus ei toimi, vaikka minulla on Applen laite ja löydän sovelluksen Apple Storesta?

Sovellus vaatii toimiakseen vähintään iOS 8.0 käyttöjärjestelmän. Tarkista, onko laitteellesi saatavilla käyttöjärjestelmäpäivitys.

Miksi sovellus ei toimi, vaikka minulla on Android-laite ja löydän sovelluksen Google Play -kaupasta?

Sovellus vaatii toimiakseen vähintään Android 4.4 käyttöjärjestelmän. Tarkista, onko laitteellesi saatavilla käyttöjärjestelmäpäivitys.

Miten annan sovelluksesta palautetta ja kehitysehdotuksia?

Voit antaa palautetta sovelluksesta valikosta löytyvän Palaute-sivun kautta tai suoraan palautelomakkeella.

Mihin otan yhteyttä, jos haluan apua eteen tulevien ongelmien ratkaisussa?

Jos eteesi tulee ongelma, johon toivot Kalevan asiakaspalvelun vastausta, lähetä kuvaus ongelmastasi sähköpostilla osoitteeseen tilaajapalvelu@kaleva.fi


Kaleva Kumppani -mobiilisovellus

Kaleva Kumppani on mobiilisovellus, jonka kautta saat tietoosi ajankohtaiset kestotilaajien kumppaniedut ja -arvonnat. Sovellus tarjoaa myös ilmoituksia Kaleva.fi:n kiinnostavimmista ja ajankohtaisimmista Oulun seudun uutisista. Kalevan kestotilaajat voivat sovelluksen kautta ladata itselleen digitaalisen kumppanikortin.

Mitä Kalevan Kumppani -sovelluksen käyttö maksaa?

Sovelluksen lataaminen ja käyttö ei maksa mitään, mutta arvontoihin osallistutaan tekstiviesteillä, joten niistä veloitetaan arvontailmoituksessa mainitun summan mukaisesti.

Ketkä voivat käyttää kumppanietuja ja osallistua arvontoihin?

Ajankohtaiset kumppaniedut näkyvät sovelluksessa kaikille käyttäjille, mutta kumppanietujen käyttö ja arvontoihin osallistuminen on suunnattu Kalevan kestotilaajille. Oikeus kumppanietuun esitetään pääsääntöisesti joko paperista tai palveluun ladattua digitaalista kumppanikorttia näyttämällä.

Miten syötän asiakastietoni sovellukseen?

Alapalkin keskimmäistä ikonia (kortin kuva) klikkaamalla pääset näkymään, jossa voit syöttää asiakasnumerosi, postinumerosi ja puhelinnumerosi. Kun painat ”lähetä”-painiketta, varmistetaan oletko oikeutettu kumppanikortin käyttöön.

Missä on vika, kun asiakastietoni ovat oikein, mutta sovellus antaa virheilmoituksen?

Syitä voi olla useita. Jokin antamistasi tiedoista voi olla eri kuin Kalevan tilausrekisterissä tai tilauksesi ei ole kestotilaus. On myös mahdollista, että olet aiemmin syöttänyt sovellukseen eri puhelinnumeron. Tarvittaessa voit selvittää tarkempaa syytä olemalla yhteydessä Kalevan asiakaspalveluun.

Missä puhelimissa Kaleva Kumppani-sovellus toimii?

Tällä hetkellä Kaleva Kumppani-sovellus löytyy sekä Android- että iOS-käyttöjärjestelmille ja on ladattavissa App Storesta ja Google Play:sta.

Tarvitseeko minun luoda omat tunnukset App Storeen tai Google Play -kauppaan, jotta voin käyttää Kaleva Kumppania?

Jotta voisit ladata kaupastasi mitä tahansa applikaatioita, sinun täytyy olla rekisteröitynyt kaupan käyttäjäksi.

Mihin tietojani käytetään?

Siihen että näet juuri sinua kiinnostavat asiat ympärilläsi. Tietoja ei luonnollisestikaan luovuteta kolmansille osapuolille.

Mitä tapahtuu, jos estän paikannuksen käytön?

Voit halutessasi kieltää paikkatiedon käytön puhelimesi asetuksista. Tällöin et välttämättä saa ilmoitusta uudesta sisällöstä ja kaikki sisältö ei välttämättä näy sovelluksessasi.

Kauanko uutisnostot näkyvät sovelluksessa?

Uutinen näkyy sovelluksessa 24 tunnin ajan julkaisemisesta. Kaleva.fi -sivustolta uutinen on luonnollisesti haettavissa senkin jälkeen.

Millä perusteella Uutisnostot valitaan Kaleva Kumppani –sovellukseen?

Kalevan verkkotoimitus valitsee uutisnostoiksi Oulun ja lähiseudun kiinnostavimmat ja ajankohtaisimmat uutiset.

Voiko sovellus näyttää kumppanietuja tai –arvontoja, jotka eivät ole voimassa?

Lähtökohtaisesti sovelluksen pitäisi näyttää vain voimassa olevia etuja.

Miten jaan kiinnostavan uutisen ystävieni kanssa?

Avaa sovellus ja etsi haluamasi uutinen. Klikkaa uutista ja siirryt Kaleva.fi -sivustolle haluamasi uutisen sivulle. Käytä Kaleva.fi:n omia jakopainikkeita uutisen jakamiseksi.

Miten jaan kiinnostavan edun ystävieni kanssa?

Avaa sovellus ja etsi haluamasi etu. Klikkaa etua ja vieritä näkymää sivun alalaitaan saakka. Paina ikonia, jonka alla on teksti ”Jaa”.

Mitä eri ikonit kartalla tarkoittavat?

Jokainen ikoni tarkoittaa yhtä voimassa olevaa etua, arvontaa tai uutista. Kaikilla sisällöillä ei välttämättä ole paikkatietoa, jolloin ne eivät näy kartalla.

Voiko Kaleva Kumppani-sovellus näyttää minulle reitin kiinnostavan edun luo?

Kyllä. Klikkaa ikonia kartasta, jolloin tiedot edusta avautuvat näytöllesi. Klikkaa tämän jälkeen ”opasta”-painiketta ja laitteesi navigointiohjelma käynnistyy.

Miten lopetan Kaleva Kumppanin käytön?

Jos jostain syystä haluat lopettaa käytön kokonaan, voit poistaa ohjelman mobiililaitteestasi sen omien ohjeiden mukaisesti.

Toimiiko Kaleva Kumppani vain Oulun seudulla vai muuallakin?

Sovellus toimii missä vain, mutta ulkomailta sovellusta käytettäessä kaikki ajankohtainen sisältö ei välttämättä ole näkyvissä.

Miksi en löydä sovellusta Apple Storesta?

Todennäköisesti kyse on siitä, että olet rajannut haun iPad- sovelluksiin. Kaleva kumppani on iPhone-sovellus, jota voi käyttää myös iPadilla.

Miksi sovellus ei toimi, vaikka minulla on Applen laite ja löydän sovelluksen Apple Storesta?

Applen laitteista tuetaan niitä, joissa on käyttöjärjestelmänä iOS7 tai iOS8. Jos laite on päivitettävissä kyseisiin iOS-versioihin, niin sitä tuetaan. Joihin vanhimpiin laitteisiin, kuten ensimmäiseen sukupolven iPadiin, tarpeeksi uutta käyttöjärjestelmäversiota ei kuitenkaan ole saatavilla ja sen vuoksi sovellus ei niissä toimi.

Miksi sovellus ei toimi, vaikka minulla on Android-laite ja löydän sovelluksen Google Play -kaupasta?

Kaleva kumppani toimii 4321 eri laitteella, joissa on Android-käyttöjärjestelmä. Joitakin vanhimpia laitteita ei tueta ja sovellus ei siksi toimi niissä. Käytännössä käyttöjärjestelmäversion pitää olla vähintään 4.

Miten annan sovelluksesta palautetta ja kehitysehdotuksia?

Voit antaa palautetta sovelluksen kautta aukaisemalla kategorian ”Viestit Kalevalta”, jolloin näkyviin tulee otsikko ”Anna palautetta”. Voit lähettää palautetta ja kehitysehdotuksia myös sähköpostilla osoitteeseen markkinointi@kaleva.fi. Huom. edellä mainituilla tavoilla annettuun palautteeseen ei jokaisessa tapauksessa erikseen vastata.

Mihin otan yhteyttä, jos haluan apua eteen tulevien ongelmien ratkaisussa?

Jos eteesi tulee ongelma, johon toivot Kalevan asiakaspalvelun vastausta, lähetä kuvaus ongelmastasi sähköpostilla osoitteeseen tilaajapalvelu@kaleva.fi


Oma Kaleva


Jakelunkeskeytys
Osoitteenmuutokset
Tilausmuutokset
Tilaustietojen muokkaus

Siirry Oma Kalevaan

Ota yhteyttä

ASIAKASPALVELU

(08) 5377 610
ma-pe 9-16
asiakaspalvelu@kaleva.fi

Lukijailmoitukset
rivit@kaleva.fi

Kalevan tilaukset
tilaajapalvelu@kaleva.fi

Anna palautetta

Oma Kaleva


Jakelunkeskeytys
Osoitteenmuutokset
Tilausmuutokset
Tilaustietojen muokkaus

Siirry Oma Kalevaan

Ota yhteyttä

ASIAKASPALVELU

(08) 5377 610
ma-pe 9-16
asiakaspalvelu@kaleva.fi

Lukijailmoitukset
rivit@kaleva.fi

Kalevan tilaukset
tilaajapalvelu@kaleva.fi

Anna palautetta