Mikä on e-lasku?
E-lasku on sähköisessä muodossa verkkopankkiisi lähetettävä lasku. Halutessasi voi katsella e-laskua paperilaskun näköisenä kuvana. Tarvittaessa voit muokata laskun tietoja ennen maksamista.
Miksi sain laskuni paperisena, vaikka minulla on e-laskusopimus?
Ennen 14.8.2018 tehdyt e-laskusopimukset eivät ole enää voimassa, ja sinun on tehtävä pankkisi kanssa uusi e-laskusopimus.
Voinko saada laskuni e-laskuna?
Voit tilata Lapin Kansan laskun e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Tee tällöin e-laskusopimus verkkopankissasi. Tarvitset e-laskusopimusta varten oman voimassa olevan asiakasnumerosi. HUOM! Kaikki asiakasnumerot ovat vaihtuneet 14.8.2018. Uuden asiakasnumerosi saat elo-syyskuun vaihteessa kotiisi kirjeitse tai saat sen soittamalla asiakaspalveluun 08 5377 620.
Miksi e-lasku kannattaa valita?
Saat Lapin Kansan tilauslaskun kätevästi suoraan verkkopankkiisi. Pääset eroon pitkien viitenumeroiden ja muiden laskutietojen näpyttelystä. Voit maksaa laskun ajasta ja paikasta riippumatta, tarvitset vain verkkopankkiyhteyden. Ei turhaa huolta laskun hukkumisesta, säilytyksestä tai tuhoamisesta. Maksamasi e-laskut arkistoituvat verkkopankkiisi. Lisäksi e-lasku on ympäristöystävällinen.
Miten otan e-laskun käyttööni?
Riittää kun teet sopimuksen omassa verkkopankissasi. Sieltä löydät myös tarkemmat e-laskun käyttöönoton ohjeet. Erillistä ilmoitusta Lapin Kansalle ei tarvita. E-laskun yksilöintitietona on Lapin Kansan uusi asiakasnumerosi.
Monessako erässä kestotilauksen voi maksaa?
Tilauksen voi maksaa 1-12 kk erissä. Kestotilaus 12 kk eränä maksettaessa on edullisempi kuin erinä maksettaessa.
Voinko siirtää laskuni eräpäivää?
Kyllä voit. Tämä onnistuu soittamalla asiakaspalveluun. Kuukausittaisen laskun eräpäivää ei voi siirtää, jotta laskutus pysyy ajan tasalla.
Miten voin tarkistaa jakelunkeskeytyksistä saadut hyvitykset?
Jakelunkeskeytyksestä saadut hyvitykset näkyvät laskulla.